Uppfödning av FCI- och SKK-registrerad Jack Russell Terrier. Välkommen!

onsdag 8 januari 2014

2013

Harpers viltspårprovschampionat

Jag är dålig på att minnas vad som gjorts och har oftast nuet eller framtidens mål för ögonen. Min vän Lottie som också är uppfödare är betydligt bättre på det. Hon bloggar varje år om kennelns alla valpköpare och deras resultat. Nu ska jag försöka göra det också, det borde vara mycket enklare eftersom jag bara haft en kull men det är inte säkert jag minns allt i alla fall :).

Alla valparna i A-kullen har röntgats. Fyra av fem har genomfört mentalbeskrivning och alla med godkännande på skott. Tack till alla härliga valpköpare som fixat det! Anna Lou har deltagit på SSM med fin placering och superkritik. Både Anna Lou och Mel har gjort uthållighetsprov (UHP).

Harper har fått excellent och CK på utställning, gjort mentalbeskrivning med godkännande på skott, provat på grytträning och sist men inte minst blivit viltspårchampion. Som grädde på moset blev hon dessutom uttagen att tävla SM i viltspår men stoppad av ett sår i tassen veckan innan tävling.

Året avslutades inte lika roligt...  i november blev underbara Andy påkörd av en bil och finns inte mer. En stor sorg för oss alla. Mina tankar går till hans familj som har tagit det väldigt hårt. Andy var en speciell hund som ingen av oss glömmer. R.I.P lilla Andy.

2 kommentarer:

  1. Du har ju så fin koll på det mesta.Grattis till fina resultat.kram

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Men i jämförelse med dig har jag noll koll :) Kram

    SvaraRadera